Trăim într-o intensă manipulare unde tot ceea ce contează e ca vorbele rostite de miniștri și parlamentari să prindă bine presei și oamenilor naivi indiferent dacă acestea aduc un plus sau un mare minus unei țări întregi. Educația din școlile din România parcă dispare pe zi ce trece iar ministrul educației este dezinteresat de tot ceea ce se întâmplă.

Mii de elevi au părăsit școala în timpul pandemiei din cauza lipsei de echipament necesar pentru conectarea cu profesorii și pentru participarea la ore. În fiecare an școlar mii de elevi părăsesc școala din cauza sărăciei și a lipsei transportului spre școală și înapoi acasă.

De ce oare toate aceste probleme? De ce tocmai la noi? Doar împreună vom reuși să facem o schimbare.

Am pus trei întrebări câtorva elevi care studiază în liceele din România în legătură cu sistemul de educație de la noi iar răspunsurile le veți găsi mai jos. Întrebările sunt următoarele:

A. Care este părerea ta despre sistemul de educație din România?
B. Cum ți-ai dori să se desfășoare anul școlar 2020/2021?
C. Ce ar trebui schimbat în educație?

Am luat legătura cu elevi conștienți de faptul că e nevoie de o schimbare în educație și dornici ca și ei să contribuie la o schimbare. Astfel am reușit să adun răspunsuri și păreri pe care chiar mi-am dorit să le văd.

Ionescu Mădălina, Liceul Teoretic „Ion Barbu”, clasa a XII-a, Pitești

A. Dacă aș vorbi atât de mult despre sistemul de educație din România, cred că aș umple cărți. Dar pot cuprinde câteva detalii esențiale, cum ar fi faptul că suntem oarecum obligați să învățăm atâtea chestii inutile. Și să vă dau un exemplu: de ce trebuie să dau teste la desen? Cu ce m-ar ajuta pe mine dacă știu ce este punctul sau nu știu ce alte chestii legate de această materie. Desigur, poate dacă aș fi avut talent și dacă aș fi vrut să mă profilez pe arte plastice, aș mai zice. Sau, de ce nu, aș fi dat la un liceu de arte. Cam așa se procedează și cu sportul sau cu religia.( nu zic că nu sunt importante, spun doar că cei care au talent și le face plăcere aceste materii, să se axeze mai bine pe ele, însă repet, nu toată lumea are aceste abilități). Și materia este foarte multă. Profesorii ne bagă pe gât atât de multe informații și trec repede prin ele, întrucât ne derutează. Nu apucăm să asimilăm că deja trec la capitolul următor.

B. SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT DIN ROMÂNIA NU ESTE PREGĂTIT PENTRU A FACE ȘCOALA ONLINE!
Nici profesorii nu sunt și nici noi nu suntem. Copiii din zonele rurale care nu beneficiază de internet, ei ce fac? Nu mai fac carte? Dar cei care nu au condiții? Ei ce vor face? Trebuie să mergem la școală! Dar întâi de toate clasele trebuie pregătite, dezinfectate, trebuie respectate normele de siguranță: purtarea măștii, distanțarea socială, etc. Din punctul meu de vedere, nu suntem pregătiți de începerea anului școlar.

C. În primul rând, cei de la ministerul educației trebuie schimbați, și nu numai, dar nu vreau să intru în detaliu că n-are rost.Noi reprezentăm viitorul. În generația noastră ar trebui să se investească în primul rând. Știți câte școli care nu au condiții, sunt în România? Știți câți profesori nepregătiți ajung la catedră? Știți câți copii merg kilometri pe jos pentru a ajunge la școală, doar pentru că nu au un transport special? Ar trebui să se pune accent pe educație, iar asta include și educația sexuală. Ar trebui să se vorbească despre asta fără nicio rușine, ar trebui să ne educăm, să gândim. Eu una vreau să devin profesoară pentru că am ceva de spus și sunt sigură că mă voi face înțeleasă. Cum spunea și Selly, COPIII SUNT PREGĂTIȚI PENTRU A LUA EXAMENE, DAR NU SUNT PREGĂTIȚI PENTRU VIAȚA PE CARE O AȘTEAPTĂ DINCOLO DE PORȚILE LICEULUI. Și îi dau dreptate. Asta aș schimba cel mai mult în sistemul de educație și dacă voi deveni profesoară, voi face tot posibilul ca elevii ce vor trece prin mână mea, să devină niște adulți independenți, calculați care știu ce vor de la viață și probabil, sper eu, să las o amprentă asupra lor.

Coșarcă Andreea, Liceul tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu”, clasa a XII-a, Liteni

A. Cred că sistemul de educație din România este vechi și îmbătrânit. Și că materiile în sine sunt, majoritatea, nefolositoare. Cele câteva importante fiind predate greșit. Cred că școala în România are nevoie de multe schimbări pentru a ajunge la performanța de a ne ajuta cu ceva în viață.

B. Mi-aș dori ca acest an școlar să se desfășoare pe cât de normal se poate luând în considerare acest virus. Să fiu sinceră, la orele online n-am făcut nimic. Prezența fizică la școală mi se pare foarte importantă, nu numai pentru educație, dar și pentru socializare.

C. Sunt multe lucruri care ar trebui schimbate la sistemul nostru de învățământ. De la scoaterea unor materii din programă (limba latină), la simplificarea anumitor materii importante. Dar și reducerea orelor în sine. Cred că dacă elevii n-ar mai trebui să învețe cum să se descurce în secolul trecut ar fi un pas înainte către un sistem al educației român optim.

Paraschitei Oana, Liceul Tehnic „Gh. Aachi”, clasa a XII-a, Iași

A. Well, cred ca părerile sunt împărțite. Eu am avut norocul sa fiu eleva unor profesori extraordinari și dedicați, care fac totul din pasiune și se dau peste cap ca să fie totul bine. Ce-i drept, materia e cam greoaie și temele multe, iar timpul liber e tot mai puțin, ceea ce nu ma lasa sa ma dezvolt cum as fi vrut. Și sunt și multe piedici atunci când vine vorba de performanță, uneori chiar cred ca statul ne vrea o adunătură de prosti.

B. Eu am optat pentru varianta hibrid, fiind și în clasa terminala ar fi fost mai greu pentru mine ca toate orele sa se desfășoare în mediul online. Cred ca e mai eficienta metoda de predare face to face, dar sunt conștientă ca ne expunem pericolului.

C. Cred ca mentalitatea, cât și legislația. Simplificarea programei, și mai mult interes din partea celor care ar trebuii sa ne facă sa ne fie bine, nu sa ne îngroape mai rău.

Îmi place cum gândesc cei din jurul meu și îmi place să văd că fiecare are câte ceva de spus. Se spune că schimbarea începe cu noi tocmai de aceea noi suntem cei care putem începe o schimbare. Dacă fiecare elev ar trimite către Guvernul României și Ministerul Educației câte o scrisoare cu evidențierea minusurilor de care dispune sistemul de educație românesc, cu siguranță statul nu ar mai fi atât de nepăsător, iar cei pe care azi îi numim incompetenți, ar porni o reformă care să transforme educația din școli în ceva eficient.

Vocile elevilor din România. Ce părere au elevii despre sistemul de învățământ românesc? | Partea 1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *